Els nens són reis - Delphine de Vigan


Traducció de Jordi Martín Lloret

"Desenes d'adults que havien creat canals amb els noms dels seus fills i que ni tan sols es plantejaven la qüestió de l'exposició o la sobreexposició. I aquests no eren els únics. N'hi havia prou de donar una ullada a les plataformes d'intercanvi de continguts per veure que la noció d'intimitat, per regla general, havia evolucionat profundament. Les fronteres entre l'interior i l'exterior ja feia temps que havien desaparegut. Aquella exposició de si mateix, de la pròpia família, de la pròpia quotidianitat, la recerca del m'agrada...
Avui tot allò era una manera de viure, de ser al món. Un terç dels nens que naixien ja tenien una existència digital. I per tot el món centenars de famílies compartien la seva vida quotidiana amb milions de subscriptors. 
Quantes ecografies es publicaven cada setmana a Instagram o Facebook? Quantes fotos de nens i familiars, quantes selfies? I si la vida privada ja no era res més que un concepte caduc, antiquat, o encara pitjor, una il·lusió?"

Comentaris

  1. Sense donar-nos compte, regalem drets que ha costat molt d'aconseguir. Si fos obligatòria posar una càmera dins de casa per ordre del govern, segur que ens queixaríem de la pèrdua d'intimitat....
    Bon cap de setmana !.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això és el pitjor, que la majoria no n'és conscient, publiquen tota la seva vida, tot el que fan des que es lleven fins que se'n van a dormir amb centenars de desconeguts...
      I no tinc cap dubte del que dius, diríem que el govern ens espia i tothom hi estaria totalment en contra.

      Gràcies Artur, bon cap de setmana per a tu també!

      Elimina
  2. Em va agradar molt aquest llibre. Ho explica tot a la perfecció.

    Bon cap de setmana i una abraçada, Núria!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi també em va agradar molt, ja fa uns mesos que el vaig llegir, i em pensava que ja l'havia compartit aquí i em vaig adonar que no....
      Tracta un tema molt actual tal i com és. Tot el que he llegit d'ella m'ha agradat.

      Bon cap de setmana per a tu també, Carme.
      Finalment amb una mica de pluja!

      Elimina
  3. M'agrada molt aquesta escriptora, tot i no haver llegit aquest llibre.
    Jo crec que més que no ser-ne conscients, tant els hi fa. També n'hi ha que no sabem ni què és la intimitat.
    Un tema molt interessant, gràcies!.

    Aferradetes, bonica.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tal i com li he comentat a la Carme, a mi també m'agrada molt, tots els llibres que he llegit d'ella tracten temes interessants i necessaris. Segur que aquest també t'agradaria.
      I també estic d'acord amb tu, sí que és veritat que algunes persones no en són del tot conscients, però una immensa majoria els importa ben poc. I si els ho dius et miren malament o et responen que no n'hi ha per tant... el concepte d'intimitat, per alguns, està ben perdut.

      Aferradetes per a tu, bonica.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada