Preuats amics | Lletres i fils

.
.

A casa en tinc uns quants, repartits entre el menjador i una habitació. Per mi són imprescindibles ja que gràcies a ells viatjo a altres móns, descobreixo noves cultures, conec històries alegres, tristes, sorprenents, inquietants, algunes molt properes, històries fictícies i històries reals.

M'agrada gaudir-ne asseguda tranquil·lament al sofà mentre em prenc una infusió a l'hivern, o una beguda més refrescant en època de calor. En dies de pluja són la millor companyia mentre sento com cauen les gotes d'aigua. I si hi ha una temperatura agradable i suau, gaudir-ne a l'aire lliure és especialment bonic, en un parc o un bosc enmig dels arbres i un silenci que només trenca el vent o la piuladissa dels ocells. També és especialment màgic gaudir-ne davant del mar, amb el so de fons de les onades que van i vénen. I, per descomptat, m'agrada emportar-me'n quan viatjo en tren o en autobús, el recorregut es fa més plaent.

N'hi ha de tota mena, de diversos gèneres, de més breus i de més extensos; en definitiva, n'hi ha per a tots els gustos i per tota persona que vulgui submergir-s'hi. Per part meva puc afirmar que gràcies a ells he après a canviar la meva mirada, a ampliar coneixements i perspectives, alguns m'han ajudat a entendre'm a mi mateixa, a comprendre el meu món interior i, el més important i valuós, els llibres sempre són el millor suport en moments de soledat.


La meva aportació a 'Lletres i fils' del mes d'octubre.

Comentaris

  1. Son uns dels millors amics, que sempre estan al costat per compartir aventures i coneixements.
    Una bona reflexió, com sempre ens comparteixes !! Una abraçada ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cert, amb els llibres sempre tenim uns amics a qui anar a buscar quan faci falta, i ens omplen de tot allò que vulguem.
      Moltes gràcies, Artur, bon cap de setmana i una abraçada!

      Elimina
  2. Realment ho són i t'acompanyen per a tots els indrets.
    Bonic text, nina!

    Aferradetes dolcetes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uns grans companys de viatge amb qui anar allà on vulguem.
      Moltes gràcies, nina.

      Aferradetes, Paula.

      Elimina
    2. Ens has fet una bona dissertació sobre els llibres i tens tota la raó, jo a casa en tinc molts , abans llegia molt, però ara no gaire perquè amb la lletra tan petita que els fan se'm cansa la vista... I aquests dies no en tinc massa ganes perquè em sembla que he pescat el virus, no n'estic segura però tenia molta tos em passava el dia esternudant i també he tingut febre , cosa que jo no en tinc mai. M'he fet la proba i m'ha sortit positiu però no sé si me l'he feta bé, d' aquí un parell de dies hi tornaré...
      Petonets Núria.

      Elimina
    3. Vaja Roser, em sap greu que hagis agafat el virus. Pots repetir la prova sí, a vegades fallen els tests. Però si has tingut molta tos i febre és possible que sí que l'hagis agafat. Cuida't molt doncs i a millorar-se el més aviat possible.
      I sí, és cert el que dius de la lletra dels llibres, si és gaire petita hi ha persones a qui els costa. Ja en fan alguns amb lletra més grossa, però pocs.
      Petonets, Roser i cuida't molt,

      Elimina
  3. Ben bé com ho dius, Núria, m'hi sento totalment identificada. He viscut envoltada de llibres des del primer dia de vida i no em puc imaginar a vida sense ells.

    Una abraçada, bonica!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els qui sempre hem viscut envoltats de llibres des de sempre ens costa molt imaginar-nos la vida sense ells, i ja sigui en paper o en format digital no en podem prescindir.
      M'alegro que t'hi sentis identificada, Carme. Una abraçada!

      Elimina
  4. Obrir un llibre és com un part sense dolor. Neix una criatura, o un paisatge, una aventura, una flama...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Coincideixo totalment amb la teva definició, tal i com ho has dit, obrir un llibre és el naixement d'una nova il·lusió.

      Elimina
    2. This gave me a big smile. Thank you. It's wonderful, the realm of the letters, isn't it?

      Elimina
    3. Letters are magic. Thank you very much!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada