dimecres, de febrer 02, 2022

Lletres i fils | Febrer 2022

.

Continuem amb un nova proposta de Lletres i fils i aquest cop ho farem escrivint acròstics (també anomenats alfapoemes) que són poemes en què les lletres inicials de cada vers escrites en vertical formen una paraula o frase. 

Aquí al blog en tinc quatre, un per a cada estació de l'any, si els voleu llegir ho podeu fer aquí: Alfapoemes-Acròstics.
 
Normalment deixo via lliure perquè cadascú escrigui què vulgui però tal i com vam fer el juny de l'any passat escrivint tautogrames he pensat que ara podríem atrevir-nos amb els acròstics també.
En podeu escriure amb la paraula que vulgueu, i si us en surten amb diferents paraules doncs endavant.
Quants acròstics sortiran? Som-hi! 

 
PROPOSTES REBUDES 

En la nit calorosa al porxO
Somio el teu assetJ
Trencant motllos,
Inclement i afamadA
Mestressa del nostre gaudÍ
Atiant el foc de l'amoR
Rebel, irreverent i tòrriD
-Somni o malson futiL.
Teixidor d'un «divertimentO»
Efluent del meu "leitmotiV".
-Artur- Blue instant-

Rítmicament
Esmicoles 
Les hores
Lentament
O ràpidament
Transcorren
Guies
El temps.
-Núria Lorente-

Prudent i dolça
Als ulls dels altres soc.
Una més vull ser.
Lleial i tolerant
Apassionada en i per tot. 
Rere teu
Espais de temps
Llenço a les hores
Lents moments
O corredissos instants
Tant se val!
Guarda’ls però…
En la memòria del teu passar.
-Maria Varu-

Com un regal que ens duu l'hivern
Inquiets i regirats els pètals
Creixen i alegren la petita selva.
La primavera deixa missatges
A cada mes de l'any, un senyal.
Mimoses, ciclamens i ametllers a l'hivern
Els geranis i les hortènsies a l'estiu.
No oblida la tardor: crisantems i pensaments ens la recorden.
-Carme Rosanas- Col·lecció de moments

Fosca i claror
Acompanyen a l'home
Ningú se n'escapa
Abans o després.
La llum o l'ombra,
Se'ns aferra.
-Salluna-

T'estimarem
I et recordarem sempre
En els nostres cors seràs.
Tieta. Mare. Germana.
Avia. Amiga. 
-Núria Lorente-

Racons a la natura
Especials i acollidors
Frescos o calorosos
Unics per a cadascú.
Gràcies a ells
Imaginem i desconnectem,
Somiem altres móns, altres vides.
-Núria Lorente-
 

19 comentaris:

  1. un pájaro aterrizó
    despertó el barrio
    intolerable por tu canto
    Xiu xiu xiu, cantó dulcemente
    tu tono es encantador
    Muestra tu elegancia
    .
    .
    saludos poéticos
    .
    Pensamientos poéticos y ensoñaciones
    .

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un bello poema, los pájaros nos alegran con sus cantos dulces y su elegancia.
      Muchas gracias, un saludo poético.

      Elimina
  2. Interessant el que ens proposes.
    Aniré pensant i ja vos ho diré. 😉

    Aferradetes, bonica.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé bonica, quan tu vulguis ja saps ;)

      Aferradetes, nina

      Elimina
  3. Interessant la proposta, però em sembla que hauré de fer uns dies de vacances obligades, doncs el meu ordinador no rutlla , hi ha dies que no el puc obrir, i és clar no puc fer res. No sé si fer-lo arreglar o comprant-me'n un de nou...
    Bon vespre, Núria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, aquest ordinador... hauràs de valorar si val la pena arreglar-lo o bé comprar-ne un de nou, segons el que valgui la reparació a vegades és millor un de nou.
      De totes maneres pots escriure a mà també, i després quan l'arreglis o tinguis el nou, passar-ho. Jo ho tinc gairebé tot en llibretes, excepte els textos més llargs, m'agrada molt escriure a mà també.
      Bon dia, Roser, petonets.

      Elimina
  4. Apa ! ...a rumiar una mica ! hehheeh

    ResponElimina
  5. Et deixo el meu aquí : https://blueinstant.blogspot.com/2022/02/deliri-nocturn.html
    Bona nit ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'has rumiat de seguida, hehe. Ara vaig cap al teu espai, Artur!
      Bon dia!

      Elimina
  6. Gràcies, Núria !. El teu "Rellotge" està molt ben trobat !! Felicitats ;)

    ResponElimina
  7. A veure, anirem rumiant. Primer la paraula, després els versos. Moltes gràcies per un joc més.

    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé, Carme, ja saps, quan tu vulguis. I gràcies a tu per participar-hi.

      Una abraçada!

      Elimina
  8. Ja tinc el meu: https://carmerosanas2.blogspot.com/2022/02/lletres-i-fils-de-febrer-acrostic.html

    Agraïment a un ciclamen preciós que tinc que m'alegra el porxo de casa

    ResponElimina
  9. Aquest cop m'he animat,
    aquí te la deixo.

    Aferradetes, preciosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que bé que t'hagis animat.
      Moltes gràcies nina, ja he afegit el teu acròstic a la proposta :)

      Aferradetes per a tu.

      Elimina